دعوت شهردار مشهد از زائران و مجاوران امام رضا(ع) برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور در انتخابات ریاست جمهوری تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳) محلات مشهد مهمان محبان علی (ع) بودند نرخ مراکز اقامتی خراسان‌رضوی به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود ترافیک سنگین در محدوده مجموعه شهید بهشتی، میدان جانباز و تقاطع خیام مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران قالیباف در مشهد محدودیت ترافیکی ایجاد کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد: در خردادماه امسال، بیش‌از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال، به بیش‌از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت‌رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) زمین‌های رهاشده رباط طرق مشهد پارکینگ می‌شود ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۱۰۲ مرکز عرضه مستقیم کالا در مشهد در خدمت زائران و مجاوران

  • کد خبر: ۱۰۱۳۷۳
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
۱۰۲ مرکز عرضه مستقیم کالا در مشهد در خدمت زائران و مجاوران
حدود دوهفته پیش سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد، اعلام کرد که شهرداری در راستای رفاه حال شهروندان، با همکاری دولت، آمادگی ایجاد ۱۰۰ مکان توزیع کالا‌های اساسی در مناطق مختلف شهر را دارد.

تکتم جاوید | شهرآرانیوز؛ هفته‌های پایانی سال و نزدیک شدن به ایام نوروز اگرچه برای کودکان و برخی دلیل شادی و نشاط است، برای شهروندان زیادی چنین نیست؛ زیرا برای تهیه ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین مایحتاج شب عید هم دچار مشکل می‌شوند. تورم بی سابقه و مداوم امسال هم اوضاع اقتصادی خانواده‌ها را چنان وخیم کرده است که بخشی از طبقه متوسط جامعه هم برای نوروز امسال با مشکلات زیادی مواجه هستند.

در چنین وضعیتی حدود دوهفته پیش سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد، اعلام کرد که شهرداری در راستای رفاه حال شهروندان، با همکاری دولت، آمادگی ایجاد ۱۰۰ مکان توزیع کالا‌های اساسی در مناطق مختلف شهر را دارد.

پس از این اعلام، مدیریت شهری وارد گود شده و برنامه‌هایی با حضور مسئولان مربوط در کمیسیون تنظیم بازار شهرستان مشهد چیده شد که نتیجه اش افتتاح ۷ مرکز توزیع کالا‌های اساسی بود. البته آن طور که مسئولان می‌گویند بر تعداد این مراکز همچنان افزوده خواهد شد تا اقلام ضروری ۱۵ تا ۲۰ درصد پایین‌تر از نرخ بازار به زائران و شهروندان مشهدی عرضه شود.

آغاز افتتاح از مناطق کم برخودار

یازدهم اسفند ماه کار جانمایی بخشی از مراکز به اتمام رسید و ۷ بازار در مناطق کم برخوردار شهری با ۲۰۹ غرفه افتتاح شد. تاکنون ۶۴ غرفه در اختیار ارائه کنندگان کالا قرار گرفته است و این واگذاری‌ها همچنان ادامه دارد. سیدمسعود رضوی، مدیرعامل سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد، دراین باره به شهرآرا می‌گوید: شهرداری برحسب وظایف قانونی خود در شرایط خاص زمینه سازی و بسترسازی لازم را برای تأمین مایحتاج اساسی خانوار‌ها انجام می‌دهد. هم اکنون نیز ۳۱ فروشگاه ارزاق عمومی و ۱۵ بازار میوه و تره بار با رویکرد خدمت رسانی عمومی را اداره می‌کنیم، اما موارد جدید در راستای تنظیم بازار شب عید و ماه رمضان است.

او ادامه می‌دهد: از آنجا که عرضه مستقیم کالا و حضور تولیدکنندگان در کنار شهروندان دغدغه ماست، پیش بینی کرده ایم ۵ درصد مساحت بازار‌ها به امر تنظیم کالا‌های اساسی اختصاص یابد.

او با اشاره به دستور شهردار مشهد مبنی بر برپایی ۱۰۰ مرکز عرضه کالای اساسی می‌افزاید: در مجموع ۱۰۲ بازار و مرکز عرضه‌ای برپاشده، اما افتتاح رسمی را به تدریج آغاز کرده ایم.

رضوی تأکید می‌کند: برابر مصوبات کمیسیون تنظیم بازار شهرستان مشهد، شهرداری مکان‌های مورد نیاز را فراهم کرده و از اتحادیه‌های تولیدی زیرمجموعه جهادکشاورزی، اتحادیه‌های تعاون روستایی زیرمجموعه سازمان تعاون روستایی و کارخانجات و تولیدکنندگان زیرمجموعه سازمان صنعت و معدن و تجارت خواسته است که روند تولید به مصرف این واحد‌ها را در بازار‌ها مدیریت کنند.

مدیرعامل سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد می‌گوید: مسئولیت کنترل کیفیت و نظارت بر قیمت کالا‌های عرضه شده در بازار‌ها و مراکز برعهده سازمان تعزیرات حکومتی، سپس سازمان صنعت، معدن و تجارت است و در صورت بروز تخلف شهروندان می‌توانند به آن‌ها اطلاع دهند؛ همچنین سامانه ۱۳۷ شهرداری هم آماده دریافت گزارش‌های شهروندان است.

قرار بر این است که کالا‌های ضروری همچون برنج، روغن، رب، سیب زمینی، پیاز، میوه‌های طرح تنظیم بازار، گوشت و مرغ تازه و منجمد، قند، شکر، حبوبات، خرما و آجیل شب عید در این مراکز عرضه شود. رضوی درعین حال تأکید می‌کند: چنانچه از مراکز استقبال شود، آمادگی داریم که عرضه کالا‌های اساسی را تا ماه رمضان به همین شکل تمدید کنیم.

۹ مرکز برای دسترسی آسان زائران

او حضور زائران و دسترسی آسان آنان به مراکز را از اولویت‌های شهرداری می‌داند و می‌گوید: ۵ مرکز عرضه در منطقه ثامن و اطراف حرم و ۴ مرکز هم در ورودی‌های شهر (نیشابور و قوچان) پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد در پایان یادآور می‌شود: در سال‌های گذشته حمایت شهرداری تنها به فروشگاه‌های ارزاق عمومی خود و بازار‌های عرضه میوه‌ای معطوف بود که خود دایر می‌کرد، اما برای کمک به اقشار آسیب پذیر امسال پیشنهاد شهردار را اجرا کردیم و از متولیان خواستیم که براساس تعهداتشان تولیدات با کیفیت خود را با پایین‌ترین قیمت ممکن در اختیار شهروندان قرار دهند.

ضمن اینکه در فروشگاه‌های ارزاق عمومی شهرداری نیز ۷۰ قلم کالای پرمصرف به قیمت عمده فروشی و ۷ قلم میوه پرمصرف هم به قیمت میدان بار عرضه می‌شوند.

۱۰۲ مرکز عرضه مستقیم کالا در خدمت زائران و مجاوران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->